Det spelade roll


En film av min fina vän Simona Karlsson, från när jag deltog i Hallandsuttagningen i Poetry Slam, en tävling där man framför sina egna dikter och sedan utdelas poäng av slumpmässiga domargrupper i publiken. Det gick bättre än jag vågat hoppas. Jag vann och gick vidare till Hallandsfinalen den femtonde april där jag ska tävla om en plats i Sm. 
Det här är den första dikt jag darrande framförde i två delar, medan mina tarmar knöt ihop sig av nervositet inför att för första gången någonsin stå på scen och framföra mina dikter inför totala främlingar. 
Dikten heter Spela roll

Kommentarer
Postat av: simon henry

Fängslande, fantastiskt!

Svar: Vad glad jag blir att du kollat in min blogg! Tack så galet mycket Simon!
namid

2013-03-06 @ 20:39:27
URL: http://simonhenryse.blogspot.se
Postat av: Anna

Jag får SPEL!!! Så gripande dikt, och sättet du pratar på: man kan inte slita sig, hänsynslöst, fängslande!
Du kommer gå så långt, det vet jag, men jag säger ändå break a leg till nästa tävling :D

Svar: Åh, tacktacktack Anna! Blir så himla glad av dina kommentarer! Hoppas allt är bra i Italien, så får vi se till att ses när du kommer hem!
namid

2013-03-07 @ 08:27:58
URL: http://spacyhead.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0